FAQ

Spørgsmål og svar

Hvad er Appsource, og hvorfor du skal bruge det

Microsoft AppSource er din destination til nemt at finde og evaluere apps fra Macali og andre partnere, og de er testet og godkendt af Microsoft.

Hvis du har et uniq forretningsbehov, der ikke er dækket af Business Central out-of-the-box, standard.

I gamle dage, hvor du have dit økonomisystem installeret på din egen server, skulle du normalt kontakte din ERP-forhandler for at få hjælp. Derfra er der en kompliceret rejse at finde de rigtige tredjepartsleverandører, integrere add-ons og så videre eller udvikle din egen add-on eller tilpasning.

Det kan betyde nedetid. Produktivitetstab. Personale udfordringer.

Den gode nyhed er, at med Business Central systemet fra en stor virksomhed som Microsoft gør det meget lettere for dig at bygge bro mellem nede tids kløften og til produktion, der behøver ikke være nogen.

Microsofts har udviklingsafdelinger og med global rækkevidde for at sikre, at du altid har adgang til add-on extensions og integrationer i en online ‘ Markesplads ‘ som Microsoft AppSource.

Ligesom du kan installere en app på din telefon.

Ligesom deres mobile modparter, vil disse add-ins integreres problemfrit med Business Central ud af out of the box, Appsource. Så, du kan nu udvide systemets kapaciteter hurtigt, og når din virksomhed har brug for det.

Og i modsætning til den gamle måde af tilpasninger, følger disse automatisk med hver opgradering. På den måde sparer du både tid og penge, samt omkostningerne ved at få yderligere funktionalitet genimplementeret fra bunden.

Og hvis du foretrækker at shoppe rundt for at se, hvad der passer dig bedst, kan du også downloade de fleste apps på en gratis prøveversion. De vil ikke være i konflikt med udvidelser/apps du allerede har installeret.

I denne artikel har vi vist dig, hvordan du nemt kan bringe nye krafter til andre aspekter af din virksomhed, ved at udvide dens kapaciteter gennem plug-and-Play add-ins fra Microsoft AppSource.

Microsoft Appsource giver dig

  • Gratis prøveversioner typisk 30 dage
  • Ikke konflikt med andre leverandører software
  • Gratis opgradering, hvis det bruges på SaaS, i skyen
  • Sikkerhed og sikkert fungerende software, testet af Microsoft
  • Med abonnement gratis adgang til ny version automatisk opdateret i dit system
  • Installation imens du arbejder, ingen grund til genstart eller til at afbryde arbejdet.
  • Du kan afprøve det gratis i din egen Sandkasse med dine dat

Business Central udvikler sig hele tiden. Der kommer en mere eller mindre større version ca. hver 6 måned.

Derfor skal vi hos Macali også løbende vedligholde vores Apps og Extensions, så de følger med tiden og udviklingen og det skal vi bruge penge til.

 Så din forretning altid udnytter de sidste nye versioner og ikke gå i stå pga. af pluslige ubrugelig system.

Som ved din telefon kan du installer og bruge Apps og Extensions som du vil.

Og dem du installer fra Appsource konflikter ikke med noget andet du har installeret.

Og husk du kan teste dem i din Sandkasse inden du tager det i brug.

Vi yder dig fuld support på vores Extensions, uanset hvor du er kunde. Evt. gennem din nuværende partner.

Hvis du  har NAV 2013 til 2017, kan du ikke anvende extensions, så skal du opgrader til Business Central, i nogle tilfælde kan du med NAV 2018.

Har du Business Central kan man selvfølgelig

For at anvende Extensions fra Appsource skal din licens klippes til at afvikle den ønskede Extension / App